02 юни 2008

Разделяй и владей!

Не знам колко от вас го практикуват, но аз, понеже се опитвам да живея максимално с грижа за околната среда, реших да изхвърлям боклуците си разделно. Доскоро не го правех, защото знаех, че, така и така, няма завод за рециклиране. Е, вече си имаме завод и аз юрууууш... да разделям отпадъците.

Разбира се, както е по български обичай, веднага се сблъсках със следните пречки:

Първа пречка:
Кофата за боклук стои в шкафа под мивката, а там няма място за 3 кофи. Все пак, живея в нормален средностатистически апартамент, не в палат. И се започна едно мушкане по пликове, които не стоят изправени... не е истина. Както и да е, боря се.

Втора пречка:
Има опаковки, които са смесени. И се започва едно разпарчетосване на опаковки...

Трета пречка:
Като започна да хвърлям боклука... 3 дни подред. На първия ден мъкна плика с хартиите. Втория ден е за металните и пластмасовите и третия за неопределените отпадъци.

Четвърта пречка:
Тръгвам към контейнерите :-). Не напразно използвам този глагол. Да не си помислите, че съм сбъркала. Просто контейнерите се намират доста надалеч и трябва да си пълен с решимост да изхвърляш разделно, за да си причиниш това пътуване. Както и да е, по някое време стигам там.

Пета пречка:
Понякога, контейнера, който ми трябва, мистериозно липсва, в резултат на което хвърлям в общия контейнер и целия ми труд по разделянето отива на вятъра.

Шеста пречка:
Ако контейнера, който ми трябва е там, започвам да се боря с него. В повечето случаи боклуците не могат да се пъхнат през тези смешно малки отвори, които са направили на капаците на контейнерите, така че аз трябва да отворя целия капак и да метна боклука вътре. Чудесно, но за човек висок 152 см това хич не е лесна работа. Започва се едно бутане, дърпане, подпиране и най-накрая със замах мятам торбата вътре и хлопвам капака. В резултата на тези упражнения, аз не само съм се омърляла достатъчно, но и дишам все едно съм била на фитнес.

Еееее, най-накрая схванах ползата от всичко това: Разделяй и отслабвай!!!

Всъщност, сега се сещам за известната фраза: "Разделяй и владей". Чрез разделянето на боклука, ние, явно, ставаме нещо като негови владетели. Това е като да бъдеш директор на водопад, ама по-миризливо...

1 коментар:

Greedy каза...

И какъв извод можем да си направим? Като всяко нещо в БГ -> и ние с големите, ма не
точно. Жярно е че ж разделянето на боклука има смисъл и в белите страни са му решили
проблема като са създали условия. При нас има идея, ма няма условия. Неможе да има от
цветните кофи по един комплект (за всички видове боклуци) само на в единя край на улицата, а
тя да е доста дългичка... Друг проблем са хората, колко разделят боклука? Нямам отговор, ма
се подразбира.
По-важното е друго -> кои дава пример на хората да ижвърлят боклука разделно? Май никой.
Дори си мисля, че тея дето са слойили кофите не си разделят боклука. Незнам.

Във всички случаи няма да се изпълни идеята до краи в скоро време.

А ако става въпрос за шкафа под мифката... ще му измислим решение... ;)

ААА и да кажа, че в тоя блог регистрацията е супер долна!